Thursday, February 28, 2013

PLKN life =.=

Assalamualaikum.

apakah itu yang dinamakan PLKN? PLKN ataupun nama penuhnya(mcm nama orang pulak) is actually Program Latihan Khidmat Negara. program ini melibatkan pelajar-pelajar lepasan SPM in order to full fill their masa lapang sebelum nak masuk university( :DDD pandai-pandai je aku bagi penerangan mengenai PLKN ni. suke2 hati je kan?)

ahahaha. tak pe la. janji boleh diterima dan boleh dimasukkan ke dalam akal.

actually, bukan saya pun yang masuk PLKN. it's actually my brother yang begitu bertuah kerana terpilih untuk menjadi salah seorang ahli(insert right word here to gantikan ahli tu. rasenye pelatih kn) PLKN ni.

so, saya terjumpa group kem PLKN yg adik saya pergi tu kat fb. then, i curik2 download gambar yang ade dia. nanti bile berkesempatan untuk jumpa dia lagi, akan ku tunjukkan gambar2 tersebut kepada nya. sebab dia selalunya tak endahkan gambar2nya yang ditag oleh his friends kat fb or even tak kisah if gambar dia ade ke tak and dia lagi suka kalau gambar dia tidak diambil. he's kinda pemalu. mcm kakaknya lah kan. selalunye, aku lah yg akan download gambar2 dia, and then tunjukkan kat my parents bile aku balik rumah. mmg kene dload sbb rumah aku tak de internet. (bile cuti lame2 duk kat rumah tu, rase cam katak bawah tempurung jer sbb tak boleh nak bkk fb n twitter)

lebih kurang macam ni lah aku kalau cuti panjang kat rumah. n selalunya aku akan missed mcm2 event like reunion yg diadakan oleh my friends sbb they usually bagitahu dekat fb. mmg tersangat-sangatlah sedih. nak buat mcm mane, tak de rezeki. lau aku tahu pun, bukannya aku boleh pegi. my father tak bagi kalau naek motor jauh2. kalau dekat2 rumah je boleh la. n lebih menyedihkan, sy still tak de lesen kereta. kadang2 terfikir jugak buat ape ade lesen kereta sbb belum tentu abah bagi keluar even aku ade lesen kereta pun. so sad..

ehhh. tersasar jauh pulak. ni katak punya pasal la. okey. sambung sal my adik, saya suka download gambar2 dia sbb saya suka tgk gmbar dia especially gambar dia berpakaian tentera. saya rase cam " Wah!! i'm so proud having him as my brother". lebih kurang mcm tu lah. sbb tu lah sy suka tunjukkan gambar2 dia kat my parents and my other brothers. sbb saya rase maybe diorang pun akan bangga dengan anak and abang diorang. so, dikesempatan ini, sebagai menunjukkan yang saya proud ade adik macam dia, sy nak letak byk2 gambar dia kat blog saya ni.





2 gambar kat atas ni gambar dia mase kat sekolah. dia adalah one of the RMC's student.

and kat bawah ni pulak gambar2 dia kat PLKN. 

penghulu and penghuluwati :D


 tak tahu aku nak describe muka dia cane tyme ni. mungkin mase ni, dia tengah bagi command kot.


 yang ni pon. tgh bg command jgk. i think la. 





 kat belah kanan tu penghuluwati. kenapa sy amek jgk gambar dia???? :DDDD

 tgh command lagi kot :D

 ni dia penghulu yg tak berapa nak hensem. :P


 dia lagi. 

penghuluwati.

 command lagi. 

 tak tahu nak cakap ape. 

and last but not least, command lagi.

nasib la ko afiq gmbar ko diambil pada waktu yg tidak kene mmbuatkan muka ko nampak pelik.. haha.



okey. lahhhhhh. biase jer pon adik dia. ingatkan hebat sangat. tak kisah lah nak kate ape pon, as long as saya bangga dapat adik macam dia.

dia terpilih menjadi penghulu secara tidak sengaja kerana beliau merupakan budak RMC. walaupun berkeras menolak jawatan itu, namun nasib tidak mnyebelahi dirinya kerana jurulatih-jurulatih disitu tetap mahukan dirinya yang kurus keding itu untuk menjadi penghulu. nasib la ko apiq. ahahaha.


okey.. sekian sahaja sesi berkenalan dengan adik saya. entry kali ini perkataan-perkataan yang digunakan adalah tidak berapa nak formal kerana saya dalam keadaan "excited state"sekarang ni. mohon ampun dengan penggunaan ganti nama diri kejap aku. kejap saya. kejap I. mmg tak setia kepada yang satu. 


okeylah. saya dah nakmengundur diri. doakan yang terbaik buat adik saya for his SPM's result. semoga dia mendapat keputusan yang "warna berterbangan" ya. AMIN.

dia tak tahu kewujudan blog saya ni. kalau dia tahu, tak tahu lah macam mana keadaan saya tyme tu. okeylah. saya sayang adik saya. bukan dia je. adik saya yang lain2 pun saya sayang. umi abah saya punnnnnn lagi saya sayang.

okeylah. sebelum saya berceloteh lagi panjang, izinkan saya mengundur diri. jika ada umur yang panjang, boleh kita berjumpa lagi.

ps: pasal festival tak cerita lagi. kalau jumpa gambar tuk festival tu, nanti saya cerita.

ps 2: spt yang telah diberitahu, gambar2 kat PLKN kat atas tu diambil dari FB group kem adik saya tu yg diupload maybe oleh one of the jurulatih kat sane. mohon izin download. :D maaf kerana menggunakan tanpa kebenaran. saya maen download jer sbb boleh download kannnn? sorry~


till then. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment