Thursday, June 20, 2013

Sima dah nak kawin dah.... :D

Assalamualaikum.

masa tengah tulis ni, ade bau apam polkadot masuk dalam bilik aku. tak tau datang dari mana. huhu.. so, nak dipendekkan cerita, alhamdulillah, saya dijemput ke majlis perkahwinan Fatin & Amir. nama dah sama. cuma jodoh kita tak sampai sama-sama.. sedihhh.. kih2..

so, tu dia kawan aku masa zaman sekolah menengah dulu. semua pakat nak kawin. okeylah.. tahniah yer sima (nama sebenar dia Fatin Asima). Mabrouk! Mabrouk! Semoga berkekalan hingga ke akhir hayat. Dan semoga Sima and zauj sentiasa diberkati Allah selalu. ni kad jemputan Sima. Please have a look. Cute sangat. Saya suke saya suka! :D


Ape yang aku harap, aku nak sangat pergi majlis diorang ni. dulu majlis fitr aku dah tak pegi. ni kalau sima punye majlis pon aku tak pergi, memang menyesal yang amat laaa.. berharap sangat ade orang nak tumpangkan aku gi sekali.. sape nak tumpangkan saye? angkat tangan! hurmmmmm. macam tak der jerr. :( nak harapkan abah aku gi hantar? memang tak lah? nak harapkan aku gi sendiri? ngan motor? ngan bas? huh! memang tak lah abah aku nak bagi. 

teringat masa eza buat majlis makan-makan sebelum dia fly dulu. tak ade sape pon bagitau aku. aku dapat tau pun on that day. salah aku jugak sebab aku tak online. eza dah bagitau awal-awal lagi kat fb tu. hurm.. memang tak lah nak ajak abah secara tiba-tiba camtu. abah tu, lau nak ajak dia gi mana-mana, kena booking dua hari sebelum. dia tuh busy sokmo. pastu, memang hari tuh abah busy sangat pun. ramai sangat orang suruh gi sembelih lembu. so, memang tak sempat lah nak gi hantar aku. sedih sangat.

aku bagitau abah, nak gi sendiri ngan motor. tapi abah tak bagi sebab aku tak biase ngan jalan ke rumah eza tu.. huhu.. aku nangis at that time and malam tu merajuk ngan abah. ceeeitt. macam budak-budak kan?? siapa yang tak sedih lau tak dapat jumpa kawan-kawan lepas dah lame tak jumpa. 

pastu yang lagi menyayat hati aku, aku dapat tahu chamah gi umah eza. "wei chamah, mg tak ajak pon aku gi sekali dih? aku tak tau la mg gi ngan moto ke ngan kete ke, tapi at least lau mg gi ngan moto, aku bleh follow kut blakang. lau mg gi ngn kete pulak, memang aku boleh tumpang terus la. huhu" - [chamah tak bace blog aku rasenyer. so, tak pe la] sedih kot. tak per ar mg chamakh wat kat ku gini. huhu (sape-sape hk bace jgn v chamah bace. amanah!) haha


sangat sedih wei. abah aku pulak senang jah dia kate, "kakak, lau nk g mane-mane abah v jah gi. tapi bukan gi sediri la. suh saem hk mane-mane nak gi tu, hk mane umah dekat-dekat ngn kite tu, suh mari ambik. abah v jah" - okey mata aku dah masuk pasir.. masa ni abah nak pujuk aku time aku merajuk ngan dia.

abah ingat senang ke nak suh saem mari ambik. saem ore bukannya kenal pon rumah kite. lagipun ore serow tak dop pon saem-same ore hk rumah dekat ngan kite. lau ade pon chamah ngan jebo je la. huh!

memang aku sedih sangat. pastu hk sambut bfday mai and cipa tu. tak leh gi jugak. rase cam nak bakar rumah time tu abah tak bagi. panas sangat time tuh! sabar je lah!


tapi tu lah. benda lepas doh. menyesal pon memang tak guna doh. sebab tu lah aku ngarap sangat aku boleh g majlis sima kali nih. harap lah abah v gi. aku nak gi ngan motor! huhu. tapi abah oyak nak suh aku amek lesen kete cuti ni. tapi aku tertanye-tanye lah jugak, lau aku boleh bawak kete pahni, serow abah v dok aku bawak kete? haisy. 

kaluuu la abah bace blog aku kan best. abah tak tau betapa sedihnye aku lau tak dapat jupo saem-saem.. abah ni gakk..sokmo gini.. kali nih,, bleh la bah deh.. huhhu.. :(

sape-sape yang bace blog aku ni, aku nak korang sume doakan semoga aku dapat gi majlis sima ni. lau abah aku tak bagi jugak, aku lari dari rumah (ni tipu). huhu. 

okey lah. ni memang luahan perasaan aku nih! marah campur sedih! okey lah. bye bye.

wassalamualaikum.


No comments:

Post a Comment